Wdrożenia systemów komputerowych

Wdrożenie musi być poprzedzone przeanalizowaniem potrzeb klienta. Potrzeby te, są określone przez właściciela, ustawodawcę w postaci obligatoryjnych raportów i zestawień oraz przez specyfikę prowadzonej działalności.


W zależności od:

  • wielkości obrotu finansowego
  • liczby zatrudnianych pracowników
  • kraju zarejestrowania firmy
  • innych kryteriów

Ustawa o rachunkowości, o podatku od wartości dodanej i inne przepisy określają obowiązki dotyczące rejestrowanych i przetwarzanych danych oraz właśnie obowiązki dotyczące składania raportów i zestawień do odpowiednich urzędów.


W zależności od:

  • liczby kontrahentów
  • liczby surowców, materiałów, towarów
  • rodzaju działalności - handel, produkcja serwis, usługi
  • ilości filii bądź oddziałów przedsiębiorstwa
  • ilości firm współpracujących bądź podwykonawców, zleceniodawców
  • innych kryteriów

Właściciel jest zainteresowany otrzymaniem konkretnych informacji z pełną szczegółowością a inne wystarczą mu w postaci syntetycznej lub zgoła statystycznej. Systemy informatyczne najlepiej się sprawdzają gdy są wykorzystywane do wykonania czynności powtarzalnych, nie zmieniających się, takich samych.


Myślenie twórcze, kreatywność "komputery" pozostawiają człowiekowi. Ustawienie, zaplanowanie pracy w przedsiębiorstwie musi łączyć dwa obszary, jeden niezmienny i drugi kreatywny. "Komputer nie myśli, komputer wykonuje program" (cytat z filmu "Krótkie spięcie" z 1986 roku).

Wdrożeniowiec wykonuję swoją pracę, poznaje specyfikę istniejącego lub planowanego przedsięwzięcia, planuje obieg informacji we wszystkich kierunkach zależności służbowej oraz na styku z "zewnętrzem" czyli kontrahentami, bankami, urzędami; opisuje obieg dokumentów, określa zadania jakie są do wykonania na poszczególnych etapach pracy, określa odpowiedzialność poszczególnych stanowisk.

Analiza przedwdrożeniowa obejmuje wszystkie aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa z uwzględnieniem czasu przerw na drugie śniadanie i codziennego raportu o stanie finansów i planowania zakwaterowania pracowników wyjeżdżających w delegacje.

Wynikiem analizy przedwdrożeniowej jest dokument opisujący funkcjonowanie przedsiębiorstwa po ukończeniu wdrożenia. A właściwie cała teczka z dokumentami i nośnikami danych.

Warto kliknąć .